Sziget (островни мисли)

По-малко от 24 часа съм в Будапеща и вече ме хваща яд на местните. Да имат такава прекрасна столица и изобщо никой да не знае нищо за нея. И още по-лошо – да крият интересните забележителности от туристите. Замислихте ли се какво знаете за Будапеща? Ако не сте идвали тук – най-вероятното да знаете е, че Дунав дели града на Буда и Пещ. Друго? И аз бях така, знаех и за Sziget, страхотния метъл фестивал на един от островите в реката.

Оказа се, че Sziget се провежда на по-малкия от двата острова в центъра на града (не знаех, че има 2 ). Сега обикалям по-големия, истинска перла на Дунава! Огромни добре поддържани поляни, прекрасни сенчести алеи, пътека за бягане от тартан, която обикаля острова, даже и малък зоопарк, където видях щъркели, поне дузина, на помалко от метър. На вратата ме посрещна човек с подписка против затварянето на този зоопарк, явно някой в общината не мисли като мен и иска да затвори това прелестно кътче. Следващото нещо, което ме изуми е уникално малкия брой хора, които има в момента тук – свободни пейки бол покрай реката, няма хора в единственото заведение, което видях, липсват улични търговци (Тангра да даде дълъг живот на бабата, която ми продаде бира, защото жегата е уникална, снощи в в 17:00 беше 32 градуса, сега е около 29-30).

Но най-фрапантното в цялата ситуация са местните. Те страдат от някакъв страхотен комплекс за малоценност, не си харесват държавата и града (като нас) и изобщо не го рекламират никъде (тук няма да чуеш: трябва задължително да видиш това, това, това и онова, както става в повечето страни, в които съм бил). А по цял ден съм в компанията на хора от най-голямата медийна компания в страната, хора със стабилни доходи, с много акъл и самочувствие. Никой не попита: чувал ли си за крепостта зад хотела ти (божествена гледка към Пеща, особено вечер); църквата до нея – още по-притегателна и магнетична; римските отломки, пръснати навсякъде из града (в Лион например това е нещо, което задължително трябва да посетиш); парламента, мостовете и още много неща, които мога да изброявам..Ще ми се да можех да правя маркетинг на град като този; в главата ми изскачат непрекъснато идеи какво и как може да се промотира. Моя призив към унгарците е: хора, имайте повече самочувствие, гордейте се с града си, хвалете се със забележителностите му, оценявайте малките хубави неща в живота. Като ти казвам, дъще, сещай се, снахо!

П.П. Пиша този пост на телефона от една пейка до Дунава, започвам да оценявам новите технологи: )

П.П.П. Поствам го почти 2 седмици по-късно: нямах нет в къщи. Ще трябва да се науча как става през телефона

Публикувано на Пътувания. Запазване в отметки на връзката.

One Response to Sziget (островни мисли)

  1. Супер статия :))) За първи път влизам тук и искам само да ви поздарвя за труда- яко местенце сте си спретнали тук и с удоволствие ще наминавам по често :))

Вашият коментар

